12 Mart 2008 Çarşamba

Akdeniz Usülü Pizza (PDÇS 18)

Sevgili Ayşegül'ün ev sahibeliğini yaptığı ve beni de davet ettiği PDÇSE-18 için pizza yaptım. Ayşegül'cüğüm davetin için teşekkür ederim, kolaylıklar diliyorum.

Bu pizzanın özelliği fırında değil de ocak üzerinde pişmesi. Dolayısıyla oldukça pratik. Hamurun tarifi buki'ye ait, fakat ben ölçülerde kendime göre değişiklikler yaptım. Kendime göre uyarladığım bu pratik pizza tarifine gelince,

Malzemeler:

Hamur için:
2 çorba kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
un (aldığı kadar)
3 çorba kaşığı sıvıyağ
1 yumurta
tuz

Üzeri için:
2 yemek kaşığı domates salçası (ve/veya ketçap)
kekik (bence pizzanın vazgeçilmez baharatı)
domates
mısır
siyah zeytin
beyaz peynir
kaşar peyniri


Malzemeleri bir kaba alıp hamur haline getirin. Yağladığınız teflon tavaya hamuru yayın ve üzerini hafifçe sulandırılmış salça ya da ketçap ile sıvayın. Üzeri için küp küp doğranmış domates, beyaz peynir, mısır, dilimlenmiş siyah zeytin, kaşar peyniri ve kekik kullandım. Kaşar peynirini rendelemek yerine irili ufaklı parçalara bölüp pizzanın üzerine koydum. Teflon tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte pizza pişene kadar (yaklaşık 35 dk.) pişirdim. Hamurun pişip pişmediğini kontrol etmek için bir spatula ile kenarından hafifçe kaldırıp altına bakabilirsiniz.

Afiyet olsun!

13 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
bayılırım pizzaya harika olmuş ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam pizza süper..eline saglık sevgiler...

Disalce dedi ki...

merhaba...

hep sevdiğim vazgeçemediğimiz,bıkmadan yediğimiz bir tarif eklemişsin canım...

ellerine sağlık....nefis görünüyor...

Adsız dedi ki...

merhaba aslıcığım;
beni ziyaret etmişsin, güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım.senin pizzada harika görünüyo ellerine sağlık.çoluk çocuk herkesin sevdiği bir şey bu zaten.sevgilerimle.
sebilay.

Adsız dedi ki...

merhabalar
değişik bir pizza tarifi
eee güzelde olmuş
ellerine sağlık canım
sevgilerimle
sofrakeyfi.blogcu

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hande'ciğim çok teşekkürler, afiyet olsun..

Sevgili Hülya, beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim :)

Sevgili Disal, gerçekten de insan pizzadan bıkabilir mi hiç :)

Sevgili Sebilay, ben de sana teşekkür ederim.. Bundan böyle görüşürüz inşallah :)

Baharcicegi dedi ki...

Pizzayi ailecek cok severiz,ama tavada hic denemedim eminim nefis omustur eline saglik canim

Ferah Gülşen dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Bannerında ki çiçeğin rengi ve beni mest etti. Baharın habercisi bu şebboylara bayılıyorum :). Kokusu beni alıp götürüyor ve inan koklamak istedim :). Sevgiler,

Ferah Gülşen dedi ki...

Erguvan mı yoksa :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Sofrakeyfi, afiyet olsun, teşekkür ederim :)

Öznur'cuğum, pizzayı sevmeyen yoktur değil mi? Teflonda çok pratik oluyor, tavsiye ederim..

Sevgili Ferah,
Lila ve yeşilin benim için anlamı çok büyük olduğundan o fotoğrafı seçtim.. Resimdeki leylak..

ebrulitatlar dedi ki...

mmmm. Çok güzel görünüyor Aslı'cım. Ellerine sağlık. Afiyet şeker olsun canım. Sevgiler, güzel bir hafta sonu dilerim..

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık harıka gozukuyor.. super valla.. afıyet olsun sıze..
guzel yorumun için tsk ederım.. herzaman siteme beklerim..
lazanyaya da havucu mutlaka deneyecem..
önerin için tskler:))
iyi hafta sonları..

fatostuncay.blogcu.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Ebru, çok teşekkürler, sana da iyi haftasonları :)

Sevgili Fatoş,
Her zaman gelirim, önerimi dikkate aldığın için de teşekkürler :)