30 Mart 2008 Pazar

Ayva Tatlısı (PDÇSE 20)

İşte bir başka kurtarma operasyonu daha.. Geçen hafta alınan ayvaların çekiciliklerini artırmak için şık bir tabağa yerleştirip gözümüzün önüne koymam bir işe yaramayınca, annemden ayva tatlısının tarifini istedim. Annemin, üzerindeki kaymak yüzünden anca misafirlere yaptığı, bizimse bayılarak yediğimiz ayva tatlısının yapılışı - ayvaların içlerini temizlemeyi ve lohusa şekerini kırmayı bir kenara koyarsak - oldukça kolay.. Bu tatlıyla aynı zamanda sevgili Mucizembenibul'un evsahibeliğini yaptığı PDÇSE 20'ye katılıyorum, kendisine kolaylıklar dilerim.. Gelelim tarife;

Malzemeler:

1 kg. ayva
1 su bardağı şeker
l adet lohusa şekeri (kızılcık şekeri olarak da biliniyor)
1/2 çay bardağı su

Üzeri için:
kaymak ya da krem şanti

Ayvaları yıkadıktan sonra kabuklarını soyun ve ortadan enlemesine ikiye kesin. Çekirdek ve sert kısımlarını kabak oyacağı ya da bıçak yardımı ile temizleyin. Ayvaları tekrar yıkadıktan sonra teflon tencereye geniş tarafları alta gelecek şekilde dizin. Üzerlerine şeker serpin. Lohusa şekerini parçalara ayırıp ayvaların üzerlerine yerleştirin.

Suyu da ilave edip ocağın küçük gözünde ve çok kısık ateşte 1,5 - 2 saat pişirin. Annemin deyimiyle ayvaların piştiklerinde "pamuk gibi" olmaları gerekiyor. Üzerlerini arzuya göre kaymak veya krem şanti ile süsleyin.


Afiyet olsun!

20 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bunlar niye kırmızı kırmızı olmuş ki? Sanırım kompostosu da böyle kırmızı kırmızı oluyor...

Adsız dedi ki...

selam
müsadenle canım bir parçasını alıyorum :)) çok severim ayva tatlısını,ellerine sağlık
sende güzel yapmışsın
iyi akşamlar
sofrakeyfi

Adsız dedi ki...

canım katılımın için çok teşekkürler
bu harika tarifini aldım
emeğine sağlık
görüşmek üzere

lezzetyolculugu dedi ki...

Aslıcım çok güzel görünüyor ellerine sağlık eşim çok sever ayva tatlısını ancak ben hiç yapmadım ama yaparsam kesinlikle lohusa şekeri ile yapacağım çok akıllıca ben gıda boyası diye düşünmüştüm yazıyı okuyunca daha çok beğendim.

Baharcicegi dedi ki...

meyveli ve sütlü talilari cok severim hem hafif hemde kalorisi az oluyor,ayva tatlisi cok güzel olmus bir tanesini aldim bile eline saglik canim

Adsız dedi ki...

ellerine saglık canım harıka olmus kırmızı kırmızı. afıyet olsun..
ıyı haftalar..

fatostuncay.blogcu.com

ebrulitatlar dedi ki...

Aslı'cım rengi çok güzel. Harika olmuş tatlın. Ellerine sağlık. sevgiler, iyi haftalar..

Adsız dedi ki...

selam aslıcım hep denemek istedigim bir tatlıdır..ama bir türlü yapamadım.malum diyette olunca:))eline saglık canım.harika olmuş...güzel bir hafta dilerim.sevgilerimle.

Ferah Gülşen dedi ki...

Aslı'cığım ayva tatlısını severim ama ben azıcık şu alttaki zeytinli makarnadan alsam? :). ellerine sağlık canım. Sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Aslıcımmm, harika görünüyor ayva tatlısı, diyette olanlara tam çin işkencesi ayoll :)))
Ellerine sağlık,
Öpüyorum..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Recephilmi ayvalara o rengi veren lohusa şekeri..

Sevgili Sofrakeyfi, teşekkür ederim, elbette, afiyet olsun :)

Sevgili Canan, ben teşekkür ederim, sana kolay gelsin..

Emel'cim madem eşin de çok seviyor bu tatlıyı, hemen yap, hiç zor değil..

Öznur'cum afiyet olsun, üzerindeki kaymak kalori açısından biraz tehlikeli fakat bu tatlıya çok yakışıyor :)

Sevgili Fatoş, çok teşekkür ederim. Sevgiler,

Ebru'cum çok teşekkürler bu güzel yorumun için..

Hülya'cım bir günlük boz diyetini, inan değer bu tatlı için :)

Ferah'cım elbette, bir tabak koyuyorum senin için,afiyet olsun :)

Sevgili Feyza, çok teşekkürler :)) Çok güldüm :)

Disalce dedi ki...

keşke bende evdeki bir çok şeyi kurtarabilsem...çürümeye başlayan kiviler var mesela....

ee birazda üşengeçlik..ne yapsam öööyle düşünüyorum...

ellerine sağlık...hamarat arkadaşım benim...

sevgi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar
ellerine sağlıkk

Nilgün dedi ki...

Bende bu tatliyi henüz denemiyenlerdenim..Cok lezziz bi görüntü kirmizi rengin verdigi katilim ile..Ellerine saglik.

Ayrica ziyaretin icin cok tesekkür ederim

SEVGILER

Adsız dedi ki...

Merhaba, ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Sizinde ellerinize sağlık, bende bir kere denemiştim ayva tatlısını. Sevgiler Aslı

http://asmutfak.blogcu.com

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Disal'cim, benim de maalesef kurtaramadıklarım oluyor ve kendimi çok suçlu hissediyorum.. Mümkün olduğunca kurtarmak lazım değil mi?
Eminim kivilerle çok güzel bir pasta ya da kup yapabilirsin, ben de tarifini alırım senden :)

Teşekkür ederim Sevgi..

Sevgili Nilgün denemeni tavsiye ederim, zor bir tarif değil, çok da lezzetli oluyor..

Sevgili Aslı, ben de teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

merhaba
ziyaretiniz beni sevindirdi.güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
ayva tatlısı süper olmuş.ellerinize ve yüreğinize sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Betül dedi ki...

mmm ellerine sağlık, çok çekici görünüyorlar sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Tülay, ben de teşekkür ederim..

Sevgili Betül, teşekkürler..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Sevgili Aslı ayvalar şahane görünüyor. Lohusa şekeri çok iyi fikir gerçekten de. Sevgiler...