20 Mart 2008 Perşembe

Çoban Salatası ve Labneli Dereotlu Kanepeler


Çoban salatası size neyi hatırlatır? Bana yazı..

Bol limon sıkılmış, kekikli ve beyaz peynirli severim çoban salatasını.. Bu şekilde hem "suyuna ekmek banmaktan" hem de pilavımın üzerine koymaktan müthiş zevk alırım.. Geçen akşam iş dönüşü büyük bir hevesle girdiğim mutfakta bu salatayı yaptım.. Bilmeyen yoktur ama iştahınızı açmak ve belki de bugün çoban salatası yapmanız için fotoğrafta gördüğünüz malzemeleri saymak istiyorum: domates, kuru soğan, dereotu, maydanoz ve beyaz peynir.. Hepsi küp küp kesilir ve üzerlerine limon, zeytinyağı,kekik,tuz karışımı dökülür.. Salatanız hazır bile!


Mutfağa büyük bir hevesle girdiğimi söylemiştim ya, salatanın yanında bir de birkaç zamandır aklımda olan bu kanepelerden yaptım..


Labneli dereotlu kanepeler:
Bir tabağın içinde labne peyniri ile dereotunu karıştırın ve dört eşit kareye böldüğünüz tost ekmeklerinin üzerine sürün. Üzerlerini de siyah zeytin (dilimlenmiş olarak marketlerde bulabilirsiniz) ile süsleyin.


Afiyet olsun!

7 yorum:

Adsız dedi ki...

sofrakeyfi
merhabalar aslı
bana yorum bıraktığında blogspot olduğunu belirtirmisin,blogcu aslıyla seni karıştırıyorum
ısırgan otlu börek,pide, çok güzel olur çokda sağlıklı ,yemelisin canım.salatan çok güzel görünüyor kanepelerde tabii eline sağlık
iyigeceler diliyorum

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Çoban salatası üzerine salata tanımam. Rus salatası da neymiş. Ama dereotu ve maydanoz olmasa daha iyi olur. :)

Adsız dedi ki...

selam aslıcım..bende çok severim çoban salatasını..banada yazı hatırlattı:)))ama bu akşam bu salatadan yapacagım.zaten diyetteyim :)))eline saglık canım.sevgiler.

Nilay Cinisli dedi ki...

Ellerine sağlık canımmm...Çok güzel görünüyorrrr..Öpüyorum kucak dolusu sevgiler

Özlem dedi ki...

Sevgili Aslı,

Ne güzel domatesler bunlar böyle, kıpkırmızı, belli ki çok lezizler, hele salataya ne güzel tat katmışlardır.
Ellerine sağlık,
sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Aslıcım, inanki ağzımın suyu aktııııı...Bende çoban salatasına bayılırımmmm, pilavın üzerine döküp yemek kadar güzel bişi var mı :))
Labneli kanepelerinse harika valla, hem pratik hem lezzetli..Ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Sofrakeyfi, teşekkür ederim.. Anlaştık, dediğini yapacağım..

Ciao Recephilmi, teşekkürler..

Merhaba Hülya'cım, ne güzel, salatayı yapmaya karar verdiysen ne mutlu bana :)

Sevgili Nilay, çok teşekkür ederim,sevgiler..

Sevgili Özlem, domatesler hormonlu diye almıyorum, sanırım bu yüzden de hasret kalmıştım bu salataya.. Dediğin gibi fotoğraftakilerin bu kadar güzel olmalarının sebebi bahçe domatesi olmaları..

Sevgili Feyza, çoban salatası ve pilav konusunda beni anlayacağını biliyordum :)) Çok teşekkürler..