23 Mart 2008 Pazar

Teferruatlı Bir Pazar Kahvaltısı


Çok yoğun ve bir o kadar da yorucu geçen bir haftanın ardından pazar sabahına oldukça geç başladık. Bir önceki yazımda haftaiçi ekmeğimize reçel sürecek vakti bulamadığımızdan bahsetmiştim, bu yüzden uzun pazar kahvaltılarını çok seviyoruz ve ben de bu kahvaltılar için farklı şeyler hazırlamaktan çok hoşlanıyorum..

Eşimin bayıldığı bu pazar kahvaltısı için yumurtalı peynirli tost ekmekleri, acika ve kıymalı börek yaptım. Börek için peynirli patatesli börek tarifini kullandım, iç malzemeyi kıyma,soğan ve domates olarak değiştirdim.

acika - ayva,kayısı,vişne reçeli - yumurtalı peynirli tost ekmekleri

"Adapazarı ve yöresinde ekmeğe sürülerek yenilen bir nevi salça" olan acika için Emine Beder'in tarifinden yararlandım, yalnız bazı malzemeleri kullanmadım ve ilk denemem olduğundan ölçüleri az tuttum. Benim yaptığım şekliyle acika için malzemeler:

1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı zeytinyağı

1 ceviz içi

1 sarımsak

beyaz peynir

1/2 çay kaşığı kimyon
1 tutam kekik
tuz
karabiber

Bu lezzetli sosu elde etmek için yapmanız gereken beyaz peyniri çatalla ezerek bütün iyice malzemeyi karıştırmak..

Yumurtalı peynirli tost ekmekleri için malzemeler:


2 yumurta sarısı
dereotu
beyaz peynir

Hepsini karıştırıp tost ekmeklerine sürün ve 200 derecede peynirler kızarıncaya kadar fırınlayın. Ben ekmekleri sosis ve kızarmış hellim peyniri ile servis yaptım.

Afiyet olsun!

5 yorum:

Disalce dedi ki...

canım harika bir sofra...içim kıyıldı....acıkmışım ben.....

ellerine sağlık...pazar kahvaltılarına bende bayılırım...sohbet herşy onda....

öptüm canım...

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Acikayi hiç duymmaıştım. Fotoğrafları da açılmadı. Sanırım bende sorun var. Neyse Ebru'ya sorayım nasıl bir şey bu acika. O da Adapazarlı da.

ebruakin dedi ki...

Selamlar Aslı Hanım,
Harika bir kahvaltı sofrası. Hepsi birbirinden güzel görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Görüşmek dileğiyle.
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

SLM
iadei ziyarete geldim
kahvaltılara bende bayılırım.acıko yu da sık sık yaparım severek yeriz sitemede koymuştum.eline sağlık canım
sevgilerimle
iyi haftalar

Ferah Gülşen dedi ki...

of ya harika bir kahvaltı. ben de çok severim uzun süren değişik lezzetler olan kahvaltı sofralarını. ellerine sağlık canım.