15 Nisan 2008 Salı

Nino'nun Truffları (PDÇSE 21)


Sonunda ben de dayanamadım ve truff yaptım!

Cumartesi akşamı annemler ve kayınvalidemler çaya geldiler. Neler hazırlayacağımı düşünürken aklıma hiç denemediğim ve son zamanlarda bloglarda sıkça gördüğüm trufflar geldi. Tereddüt etmeden sevgili Nino'nun tarifini denemeye karar verdim. Çok doğru bir karar vermiş olmalıyım ki herkes bu nefis tadı çok beğendi. Teşekkürler Nihan'cım! Orjinal tarif için buraya tıklayabilirsiniz, ben ufak tefek değişiklikler yaptım. Bu tarifle sevgili Nigar'ın ev sahibeliğini yaptığı PDÇSE 21'e katılıyorum. Kolay gelsin Nigar'cım..


Malzemeler:
1 paket kakaolu Dankek
1 paket hazır krema
100 gr. sütlü çikolata (ben Milka kullandım)
100 gr. bitter çikolata
iri dövülmüş ceviz (göz kararı)
hindistan cevizi, pasta süsü, Nesquik (üzerini süslemek için)
ufak boy pasta kapsülleri (truffları yerleştirmek için)


Kremayı tencerede kaynatıp ocaktan alın. İçine çikolataları atın ve karıştırarak erimelerini sağlayın. Cevizi ve ufak parçalara böldüğünüz keki tencereye ekleyin ve karıştırın. Yaklaşık 2 saat soğumaya bırakın. Bu aşamadan sonra tencereyi yaklaşık 2 saat buzdolabında beklettim. Karışım dolapta soğurken truffları süslemek için kullanacağınız malzemeleri kaselerin içine alın. Karışım soğuduğunda ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın ve süsleme malzemelerine batırıp pasta kapsüllerine yerleştirin. Vaktim olmadığından truffları bir gece bekletemedim, tekrar dolaba koyup 5-6 saat soğuttum.

Afiyet olsun!

Not: Bu çay menümden bir sonraki tarif sevgili Seval'in tartöletleri olacak..

30 yorum:

el*ff dedi ki...

aslıcımm truflar harika görünüyor benim de hiç denemediğim ama denemek için sabırsızlandığım bi tat truff ellerine sağlık...
sevgiler...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Yapımı uğraştırsada sonuç harika oluyor...

ellerine sağlık. Sevgiyle...

Ayse Pamuk dedi ki...

ben aldım bile bir tane ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

bende denemiştim bu tarifi harika olmuştu doğrusu
ellerine sağlık
kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

selam aslıcım..turuflar nefis görünüyor..bende sık sık yaparım..çocuklar çook severek yerler tabi bende:))))eline saglık canım..sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba
ellerine sağlık.çok hoş görünüyorlar. en sevdiğim tatlardan biri.ellerinize sağlık.
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Baharcicegi dedi ki...

Bir ben kaldim herhalde turff yapmayan,minik minik bir lokmalik yedikce yer insan nefis olmus canim eline saglik

lezzetyolculugu dedi ki...

Ellerine sağlık aslıcım çok güzel görünüyor.Dankekle yapmakta çok iyi bir fikir.Ben ayrıca kek pişiriyordum daha yorucu oluyordu.Çok pratik bir ttlı bu üstelik çok şık özel günlerdede çok beğeni kazanıyor.

Betül dedi ki...

aslıcım ellerine sağlık canım, bir ben yapmadım sanırım bu trufflardan. çok şık görünüyorlar ellerine sağlık cnm

nagehan dedi ki...

Selam

Bende bu trufflardan yapmayı çok istiyorum, hatta bu hafta sonu yapacağım inşallah...
Yalnız arkadaşım bişey sorucam kakaolu dankek mi kullandın?

Ellerine sağlık, gerçekden harika görünüyorlar.....

Sevgiler
Nagehan

Adsız dedi ki...

Canım benim
Trufflarinın güzel görüntüsünün yanında lezzetleri de muhteşem.
Ellerine, emeğine sağlık, kesenize bereket.
Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

selam aslı
ellerine sağlık truflar harika
görünüyor
iyi günler diliyorum
sofrakeyfi müjgan

Adsız dedi ki...

canımcım mesajına teşekkürler canım. bende seni ekledim listeme. Zaten seni hep takip ediyordum. Truf denemesi yapıcam görüntüleri rengarenk çok hoşuma gitti. Sevgiler..

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyorlar...


sevgiler...

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Aslı
ellerine sağlık trufflar çok güzel görünüyor. Bende sık sık pasta yaptığım için traşlanmış keklerden kafama göre gönlümden ne geçerse karıştırıp truff yapıyorum, sonuç gerçekten hep lezzetli oluyor..seninde ellerine sağlık.
Bu arada "sayfamdakiler kurabiye değil süslemeli çikolata" diye belirtmeden geçemiyeceğim..;)
sevgilerle

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Elif'cim mutlaka dene, pişman olmazsın.. Teşekkürler..

Sevgili Ayse, şekil vermek biraz zaman alabiliyor ama ben uğraşırken çok zevk aldım, farketmemişim..

Ayşe'cim afiyet olsun..

Sevgili Yeşim, beğenmene sevindim, teşekkürler..

Hülya'cım tahmin edebiliyorum, bayılıyorlardır :)

Sevgili Tülay, teşekkürler güzel yorumun için..

Öznur'cum haklısın, peşpeşe gidiyorlar :)

Emel'cim Dankek fikrini de Nihan'dan aldım, artan kekleri de değerlendirebilirmişiz..

Betül'cüm muhakkak denemelisin..

Sevgili Nagehan, evet kakaolu Dankek..

Sevgili isimsiz, teşekkür ederim..

Sevgili Müjgan, ismini öğrendim sonunda! :) Teşekkürler..

Ayşe'cim teşekkürler,bundan sonra daha sık görüşürüz..

Sevgili Bengisu, teşekkür ederim..

Sevgili Ayşe, dikkatsizlik etmişim, kusura bakma..

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

truffların süper görünüyorlar! Benim de kekim kaldı ben de truff yapıcam :)

. dedi ki...

ASLICIGIM SÜPER OLMUS TURFLAR NINOYADA TESEKKÜRLER BURADAN,BU GÜZEL TARIF ICIN.
CANIM ELINE SAGLIK,MIS GIBI GIDER TAVSAN KANI DEMLENMIS CAYLA.
OLUSUM COK MUTLU OLUYOR YORUMLAR GELDIKCE,TESEKKÜRLERINI SUNUYOR ABLALARINA.
SEVGILER CANIM BENIM:)))

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aslı'cığımmmm,

Trufflar enfesss, bir tane alıp kaçmak istedim:)))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Ben nezaman denerim bilmem ama bu görüntüye dayanmak mümkün degil..Ellerine saglik aslicigim nihanada tarif icin tesekkürler..

SEVGILER

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar
iyi dileklerin için teşekkür ederim
sevgiler
sofrakeyfi

ayşegül mutfakta dedi ki...

bu trufu yapmayan bi ben kaldım bende bu hafta senin tarifinle yapayım bir truff ohhh afiyet olsun çokda şeker duruyorlar yaa

my countryside dreams dedi ki...

Canımaplam, harikasın ya, ne güzel şeyler bunlar!

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Lady Koşan İstiridye, kalan kekleri değerlendirmek için süper bir alternatif!

Gülden'cim teşekkür ederim, oğluşunun hoşuna gitmesine de sevindim :)Motivasyon olur..

Didem'cim afiyet olsun canım..

Nilgün'cüm ben de dayanamadım, pazar sabahı yaptığım ilk iş truff yemek oldu :)

Müjgan'cım ne demek, destek için buradayız..

Ayşegül'cüm yaparsan beğeneceğine eminim..

Canımaplam, teşekkür ederiiiimm :)

Betül KAVAL dedi ki...

çok güzel gözüküyor aslı ellerine sağlık. Bende truf'u çok seviyorum ama malesef eşim pek hoşlanmıyor nedense :(

sevgiler BETÜL

Unknown dedi ki...

Aslıcım ellerine sağlık truff tariflerine damak zevkine göre şekillendirmek o kadar kolayki farklı tarifler için sitemi ziyaret etmeni ve fikir edinmeni isterim...

Adsız dedi ki...

Aslıcığım trufları bende hiç denemedim .bir gün bende senin tarifini yapayım bari.ellerine sağlık.İzmir tulumlu makarnan da çok güzel, özellikle kepekli olması bakımından diyorum yani.ellerine sağlık canım.öpüyorum.
sebilay.

Adsız dedi ki...

canım harıka olmus.. ıyı kı de yapmıssın.. ve de super yapmıssın)
afıyet olsun..
opuyorum..
gorusmek uzere..

fatostuncay.blogcu.com

pelince dedi ki...

Aslı ellerine sağlık,çok güzel gözüküyorlar...Bencede sunumu en şık lezzetlerden biri ..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Betül'cüm teşekkürler, bence böyle olması daha iyi, trufflar sana kalır :)

Zerrin'cim haber verdiğin için teşekkürler, mutlaka bakacağım :)

Sebilay'cım güzel yorumların için teşekkürler, kepekli makarnaya tulum peyniri çok yakıştı..

Fatoş'cum içten yorumun için çok teşekkürler..

Pelin'cim kesinlikle öyle, çok şık oluyorlar..