15 Mayıs 2008 Perşembe

Çiğ Yufkadan Kıymalı Börek (PDÇSE 23)




Anneler günü kahvaltımıza gelen yorumlardan çok mutlu olan annemin hazırladığı çiğ yufkadan börek, hem evde hem burada rağbet gördüğü için hemen tarife geçiyor ve böreği Derya'nın evsahibeliğini yaptığı PDÇSE 23'e yolluyorum.

Bu böreğin özelliği yufkaların pişmemiş olması, bu yüzden yufkacıdan çiğ yufka olarak istemeniz gerekiyor..


Malzemeler:

5 adet çiğ yufka

300 gr. kıyma

2 orta boy soğan

1 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)

2 yemek kaşığı sıvıyağ (soğan ve kıymayı kavurmak için)

10 yemek kaşığı sıvıyağ (yufkaları yağlamak için)

tuz

karabiber


Harç için soğanı rendeleyin ve 2 yemek kaşığı sıvıyağda kavurun. Soğanlar pembeleşince kıymayı da ilave edip kavurmaya devam edin. Kıyma suyunu salıp çektikten sonra tuz ve karabiber ekleyerek harcı soğumaya bırakın. 2 yemek kaşığı sıvıyağ ile yağladığınız bir kat yufkanın üzerine kıymalı harçtan ekleyin. Yuvarlak ucundan tutarak yufkayı rulo şeklinde sarın. Büyük boy borcamı sıvı yağla yağladıktan sonra yufkayı kol böreği gibi borcamın içinde döndürerek yerleştirin. Aynı işlemi tekrarlayarak, kalan 4 adet yufkanızı da borcama döşeyin. Böreğin üzerine yumurta sarısı sürün ve 175' fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.Bu börek peynirli harç ile de enfes oluyor, denemenizi tavsiye ederim..

Önemli not: Yufkalar çiğ olduğundan bekletmeden böreğinizi hazırlamanız gerekiyor. Eğer hemen pişirmeyecekseniz, hazırlayıp buzdolabında bekletebilir, pişireceğiniz zaman üzerine yumurta sarısı sürebilirsiniz..

Afiyet olsun!

18 yorum:

Betül KAVAL dedi ki...

canım börek çok güzel ellerine sağlık.
Yufkacıdan çiğ yufka istendiğini bilmiyordum sayende öğrendim teşekkür ederim.

sevgiler

Betül dedi ki...

Çiğ yufkayı ilk kez duyuyorum. Hemen alınıp börek olarak pişirilmesi gerekir sanırım, daha az dayanıklı olması bakımından. Anneciğinin ellerine sağlık Aslı'cım, kıymalı börekte bambaşka olur. Sevgiler.

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Çiğ yufka isteyebileceğimizi, bunla börek yapıldığını ilk defa duydum, görüntüsü çok güzel, bi dahakine böyle deniycem. annene çok teşekkürler:)

pelince dedi ki...

Bu börek enfes olmuş,görüntüsü şahane..Bende ilk kez duydum..Ellerine sağlık...
Güzel bir hafta sonu diliyorum..

banu kırmızıgül dedi ki...

nefis ellerine sağlık canım afiyet olsun. sevgilermle..

Begüm dedi ki...

Börek harika görünüyor canim. Annenin ellerine saglik.

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok enteresan yufkacıların çiğ yufka sattığını bilmiyordum.Yani yufkayı kendimizde açıp yapabiliriz bu durumda(gerçi ben açamıyorum ama:) )Anneciğinin ellerine sağlık harika görünüyor.

elma şekeri dedi ki...

Annenin Ellerine sağlık nefis görünüyor.
Sevgilerimle...

made in funda dedi ki...

börek harika.çayla süper olur canım.eline sağlık..

Disalce dedi ki...

annelerin eli değerde kötü olurmu hiç...nefis görünüyor...

annenin ellerine sağlık...

Mebrule dedi ki...

Harika bir goruntu, cok begendim. Tam da izin oncesi diyete girmisken insafsiz bir goruntu de diyebiliriz :) Kiymalisini degil ama peynirlisini deniycem mutlaka...

Ellerine saglik, bu arada hediye cikolatalarinda cok guzel, afiyet olsun :)

Sevgiler...

yildiz dedi ki...

Börege dayanamam,ama burda degil pismemis yufkayi,pismisini bile zor buluyoruz.Ellerinize saglik...
Sizi arkadas listeme aldim,karsilikli olursa sevinirim..
Sevgiyle ve dostca kal...

Ilker Erdem dedi ki...

annenin ve senin ellerine saglik cok guzel bir sofra. Sevgiler

sadiye dedi ki...

selamlar inan börek nefis görünüyor. ne de güzel kızarmış.
ben buna kahvaltıda asla hayır demem
ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Aslı
Kıymalı Börek enfes görünüyor.Çiğ yufka paylaşımın için teşekkür ederim.Bende denemek istiyorum.
Ellerine ve yüreğine sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Adsız dedi ki...

selam
anneenin böreği çok nefis olmuş
ellerine sağlık diyorum
sizlere afiyet olsun canım

sofrakeyfi

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm ellerine sağlık nefis görünüyor...mutlu hafta sonları..sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Derya'cım teşekkürler..

Betül'cüm evet, bu şekilde istenebiliyor, mutlaka dene..

Betül'cüm, haklısın, en azından hemen hazır edilmesi gerekiyor, sonra buzdolabında saklanabilir..

İstiridye'cim ben teşekkür ederim, denersen haber ver :)

Pelin'cim beğenmene çok sevindim, umarım denersin..

Sevgili Banu, teşekkürler..

Begüm'cüm çok teşekkürler..

Emel'cim yufka açma işi beni de aşar :) Böyle idare edeceğiz artık..

Sevgili Elmaşekeri, teşekkürler..

Sevil'cim teşekkürler..

Sevgili Defne teşekkürler..

Disal'cim çok haklısın, teşekkürler..

Mebrule'cim evet, peynirlisi de çok enfes oluyor..

Sevgili Yıldız, teşekkürler..

Sevgili İlker, teşekkürler..

Sevgili Sadiye, teşekkür ederim..

Sevgili Tülay, umarım dener ve beğenirsin..

Müjgan'cım teşekkürler..

Sevgili Fatoş, teşekkür ederim,sana da iyi haftalar..