19 Temmuz 2008 Cumartesi

Yosunbuka'nın Bohça Böreği

Hoşgeldiniz Sofrası için hazırladığım bu nefis böreğin tarifi sevgili Yosunbuka'ya ait. Hem çok pratik oluşu hem de iştah açıcı fotoğrafları böreği mutlaka yapmamı gerektirdi. Malzemelere yoğurt ekleyip maydanozu azaltmam dışında orjinal tarife sadık kaldım.. Kayınvalidemin tarifini istediği bu lezzetli börek için

Malzemeler:

3 yufka
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı yoğurt
3 yumurta (1'inin sarısı böreğin üzerine sürülecek)
2 su bardağı kadar ufalanmış beyaz peynir
1/2 demet maydanoz

Yumurtaları iyice çırpıp süt, yağ ve yoğurdu ilave edip karıştırın. Peyniri ufalayıp maydanozu ince ince kıyın ve bu şekilde harcı hazırlayın. İlk yufkayı yağladığınız fırın tepsisine (ben midi fırına göre yaptım) yayıp sıvı sosun 1/3'ünü üzerine gezdirin. İkinci yufkayı da üzerine koyup aynı işlemi tekrarlayın. Üçüncü yufkayı da serip sıvı karışımı yedirin ve harcı dökün. Kare olacak şekilde yufkaların karşılıklı kenarlarını ortada birleştirin. Elde ettiğiniz kareyi dört köşesi üst üste gelecek şekilde mektup zarfı gibi tekrar katlayın (buradan adım adım takip edebilirsiniz). Kat yerlerini önce artı, sonra çapraz şekilde bıçakla belirginleştirin. Üzerine kalan sosu döküp yumurta sarısı sürün. 180' fırında kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun!

Not: Sevgili Yosunbuka, bu güzel tarif için teşekkürler!

21 yorum:

Adsız dedi ki...

aslıcım ellerine sağlık canım bi dahaya ben de yoğurt ekleyeceğim süper fikir.sevgilerimle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ben bu güzel böreğe yorum yazmışmıydım acaba :)))
okadar sıcaktı ki istanbul ,artık hatırlayamaz oldum bugün ne yaptığımı da :))))
ellerine sağlık,börek sevilmez mi ???

svglr NuNu

fatosun mutfagından... dedi ki...

aslıcım harika bir sofra kurmuşssun ellerine sağlık,her şey harika görünüyor..sevgiler iyi pazarlar

ebrulitatlar dedi ki...

Aslı'cım nefis bir börek olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler..

yildiz dedi ki...

Canim ellerine saglik.Börek ve diger yaptiklarin harika gözüküyor.
Yiyenlere afiyetler olmus bile.
Güzel bir haftaya baslaman dilegiyle,sevgiler....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yosunbuka'cım teşekkürler, yoğurdu tavsiye ederim, yumuşacık yapıyor :)

Nunu'cum çok teşekkürler, eksik olma..

Fatoş'cum teşekkür ederim..

Ebru'cum çok teşekkürler..

Yıldız'cım teşekkürler, sana da iyi haftalar dilerim..

Limonlu Kek dedi ki...

Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. En kısa zamanda size gelecek bir misafir dilemeden de geçemiyorum yani:)Öpüyorum Aslıcım...

lezzetyolculugu dedi ki...

Harika bir börek olmuş aslıcım mellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Çıtır çıtır bir börek olmuş,fotoğraftan hemen anlaşılıyor..5 çayı için nefis olur,ellerine sağlık..

Sevgiler ..

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerine sağlık guzel bir tarif sevgilermle...

Adsız dedi ki...

aslıcım bamyaları çok bekletme istersen şimdi en çıtır zamanları:) bamyaların olduğuna sevindim buzluğunda.bamyaseverler klübüne hoşgeldin arkadaşım...

Baharcicegi dedi ki...

bende sosuna krema katiyorum,sicakken su böregi igib oluyor,cictir citir olmus böregin eline saglik canim

zeynep dedi ki...

cok guzel bir borek olmus ellerinize saglik...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Neval'cim teşekkürler, Allah hayırlısını versin inşallah..

Emel'cim teşekkürler..

Pelin'cim haklısın beş çayına güzel olur, teşekkürler..

Banu'cum teşekkür ederim..

Yosunbuka'cım haklısın, hemen yayınlayayım..

Öznur'cum krema da çok güzel bir fikir, denemeli..

Zeynep'cim çok teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Acaba diyorum sayfanın zemin rengi beyaza dönse ; resimler ve yazılar çok daha net olmaz mı ???

Börek eminim nefistir ama zemin renginin siyah olması , yazıların fosforlu olması çok göz yoruyor be bacım..

Adsız dedi ki...

Çok daha iyi şekerim...Güle güle kullan :)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ay ne güzel şablon kardeşi mi olduk şimdi???
çok cici olmuş,ben de bazen değiştirmek istiyorum ama biryerleri bozarım diye yapmıyorum,korkağım işte napıyımm

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslı'cım böreğin enfes olmuş. Dediğin gibi çok da pratik. Bayıldım resme, ellerine sağlık canım.

akasyakokusu dedi ki...

Aslı'cım dilim damağım kurumuş hem susuz hemde acıkmış bir halde böreğine yalanarak :)) bakıyorum..
Bir benzerini soframdan fatma hanımcımda görmüştüm..
Ellerine sağlık pek güzeldi doymadım inan:)

nazardeğmesin07 dedi ki...

selam arkadaşım böreğin nefis görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

nefis tarifler eklemişsin..Hele bamya alıp yiyesi geliyor insanın...:)) bohça böreği harika...Bir de vişneli çikolatalı kekine bayıldım...Ellerine sağlık arkadaşm:...:) Sevgimle...
sehnazmutfakta.blogcu.com