22 Ekim 2008 Çarşamba

Zaman Paradoksu











Arkadaşım Yasemin, aşağıdaki yazıyı mail olarak yollamış bana. O kadar hoşuma gitti ki, sizinle de paylaşmak istedim..


Zaman Paradoksu

George Carlin Amerika’da 70 ve 80'li yılların bir komedyeni idi. 11 Eylul’den ve karısının ölümünden sonra şöyle yazmıştı:

Tarih içinde zamanımızın paradoksunu şöyle sıralayabiliriz:

"Daha yüksek binalarimiz ama daha kısa sabrımız var; daha geniş otoyollarimiz ama daha dar bakiş açılarımız var. Daha çok harcıyoruz, ama daha az şeye sahibiz. Daha fazla satın alıyoruz ama daha az hoşnut kalıyoruz.

Daha büyük evlerimiz, ama daha küçük ailelerimiz; daha çok ev gereçleri, ama daha az zamanımız var. Daha çok eğitimimiz, ama daha az sağduyumuz; daha fazla bilgimiz, ama daha az bilgeliğimiz var.

Daha çok uzmanımız ama yine de daha çok sorunumuz; daha çok ilacımız ama daha az sağlığımız var.

Çok fazla alkol ve sigara tüketiyoruz, çok savurganca para harcıyoruz, çok az gülüyoruz, çok hızlı araba kullanıyor, çok çabuk kızıyoruz, çok geç saatlere kadar oturuyor, çok yorgun kalkıyoruz. Çok az okuyor, çok fazla televizyon seyrediyoruz ve çck ender şükrediyoruz. Mal varlıklarımızı çoğalttık ama değerlerimizi azalttık. Çok konuşuyoruz , çok az seviyoruz ve çok sık nefret ediyoruz.

Geçimimizi sağlamayi öğrendik ama yaşam kurmayı öğrenemedik. Yaşamımıza yıllar kattık ama yıllarımıza yaşam katamadık. Aya gidip gelmeyi öğrendik ama yeni komşumuzla karşılaşmak için caddenin karşısına geçmekte sorunumuz var. Dış uzayı fethettik ama iç dünyamızı edemedik. Daha büyük işler yaptık ama daha iyi işler yapamadık.


Havayı temizledik ama ruhumuzu kirlettik. Atoma hükmettik ama önyargılarımıza edemedik. Daha çok yazıyoruz ama daha az öğreniyoruz. Daha çok plan yapıyoruz, daha az sonuca varıyoruz. Koşuşmayı öğrendik ama beklemeyi öğrenemedik.. Daha fazla bilgi depolamak, her zamankinden çok kopya çıkarmak için daha çok bilgisayar yapıyoruz ama git gide daha az iletişim kuruyoruz."


Siz ne dersiniz?


Not: resmi internetten aldım..

9 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

:)den dedi ki...

"Daha büyük evlerimiz, ama daha küçük ailelerimiz; daha çok ev gereçleri, ama daha az zamanımız var. Daha çok eğitimimiz, ama daha az sağduyumuz; daha fazla bilgimiz, ama daha az bilgeliğimiz var." bölümü en fazla aklımda kalan oldu. Şuan içinde bulunduğumuz zaman diliminde tüm dünya insanları olarak yaşadığımız çıkmazlar bundan daha iyi nasıl anlatılır bilemiyorum.
Paylaşımın için çok teşekkürler Aslıcığım.
Sevgiler...

(Sana arkadaşlık ödülü vermiştim ama benden önce davrananlar olmuş:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslıcım iyiki bu güzel yazıyı paylaştın, ne kadar çok düşündüren ve doğru sözlerle dolu. Git gide yitiriyoruz değerlerimizi, ne yazık... Ben farkında olsam, sen farkında olsan, belki örnekler hatırlatır, bu da hatırlatmakla olur. Teşekkür ederim canım.
Sevgiler

pelince dedi ki...

Aslı daha çok kendi içimize mi döndük nedir.Tüm duygularımızı unuttuk sanırım...
Paylaşım için teşekkürler...

durutarifler dedi ki...

Daha önce de okumuştum ve çok hoşuma gitmişti. Gerçekten tüketim toplumu haline geldik ve her şeyi ve her şeyi tüketiyoruz.

zero dedi ki...

Aslıcım anlayabilene ööyle çok şey anlatıyor ki bu yazı. özellikle her geçen gün elindekilerle mutlu olmayı ve yetinmeyi bilmeyen ve sürekli daha çok çok tüketime zorlanan biz şehir insanlarının her satırı yuta yuta okuması lazım.

Betül KAVAL dedi ki...

selam
yazıya bayıldımmm..

ödülün seni belkiyor canım..

sevgiler

iremlemekanlar dedi ki...

Tüketici olarak yazıyorum :)para konusunda, sana katılıyorum çifçilerimiz bile artık üretmekten yana yoruldu oda büyük şehirlere gelmek için can atıyor bu ne zamn son bulur bilmiyorum ama sonumuzu iyi göremiyenlerden oluyoruz öncelikle karnıbahar nefisss bunu söylemeden geçemiycem ellerine saglık hayatım

Adsız dedi ki...

aslıcım ne güzel bir yazı olmuş..içimize dönebildiğimiz kendi aynmaıza bakabildiğimiz zaman bu olumsuzluklar + ya dönüşecek eminim..