9 Şubat 2009 Pazartesi

Havuçlu Peynirli Rulo Börek

Cumartesi yaptığım nefis börek.. Aslında haftasonu boyunca beslendiğim börek de diyebilirim, çok pratik ve çok leziz! Tarif 2006 Şubat, Sofra Dergisi'nden.. Orjinal tariften farklı olarak bu sefer içine maydanoz koymadım ama bir dahakine bu şekilde deneyeceğim..


Malzemeler:
3 adet yufka
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta

Harcı için:
200 gr. beyaz peynir
2 adet orta boy havuç (rendelenmiş)

Üzerine:
1 yumurta sarısı
çörekotu
susam (ben ekledim)


Harcı hazır etmek için beyaz peyniri ufalayıp rende havuçla karıştırın. Derin bir kapta süt, sıvıyağ ve yumurtayı çırpıp tezgaha serdiğiniz yufkaya bu sostan sürün. İkinci yufkayı da birincinin üzerine serip aynı işlemi tekrarlayın. Son olarak üçüncü yufkayı da serip üzerine sostan gezdirin. Hazırladığınız harcı üçüncü yufkanın üzerine yayın ve yufkaları yanlardan hafifçe içe kıvırıp rulo şeklinde sarın ve tepsiye yerleştirin. (Bu şekliyle rulo benim tepsime sığmadığından ruloyu ikiye bölüp pişirdim.) Eğer sosunuz arttıysa rulonun üzerine gezdirin ve bir yumurta sarısını böreğe sürün. Çörekotu, susam serptikten sonra 180' fırında 20-25 dk. pişirin.

Afiyet olsun!

19 yorum:

pelince dedi ki...

Aslıcım afiyet olsun,çıtır çıtır bir lezzet olmuş...Havucu bende ilk kez gördüm...
Ellerine sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum..

Ayca Karaoglan dedi ki...

çok leziz görünüyor. havucun hafif tatlı tadı da ayrı bir tat katmıştır. ellerine sağlık... iyi haftalar...

OYOSH dedi ki...

Çok leziz olduğundan eminim canım..Ellerine sağlık..Sevgilerimle.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

aslıcım havuçlu kek duyduk ama havuçlu börek hiç duymamıştım ben.çok hoş görünüyor,ne de güzel kabarmış.ellerine sağlık

iremlemekanlar dedi ki...

aslıcım ellerine saglık ben bu aralar blogumu baya baya ihmal ettim ama iyiki sen varsın senin sitende gözüm gönlüm açılanlardan oldum belirttigin gibi nefisss olmuşturr görünüşünden belli iyi haftalar

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

Betül KAVAL dedi ki...

çok merak ettim tadını şekerlimi oluyor acaba biraz aslıcım..


ellerine sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

aslıcım havuç ilk defa duydum ama yeniliğe açık olmak lazım dimi:)ellerine sağlık canım bende deneyeceğim yakın zamanda

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Asli'cigim,
Ne kadar guzel olmus...

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Pelin,
Sevgili Ayça,
Sevgili Oya,
Sevgili Yasemin,
Sevgili İrem,
Sevgili Senem,
Sevgili Betül,
Sevgili Aylin,
ve Sevgili Aybike güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.. Ben Bahçıvan marka tam yağlı beyaz peynir kullandım, tuzlu bir peynirdi, dolayısıyla havucun şekerli tadını bastırmıştı.. Denemenizi tavsiye ederim.. Şimdiden afiyet olsun :)

durutarifler dedi ki...

Havuç bence böreğe çok yakışıyor. Değişik bir tat ve yumuşaklık veriyor. Börekte ıspanak kullandığımda yanında havuçta kullanıyorum. Çok güzel oluyor.
Ellerine sağlık, sevgiler

ayşegül mutfakta dedi ki...

peynirli ıspanaklı falan denemiştim ama havuçlu börek hiç yapmadım sen leziz diyosan denenir canım eline sağlık! öpüyorum tebriğin içinde çok teşekkürler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Aslıcığım çok leziz görünüyor böreğin.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Bende sık sık yapıp katlarına erimiş tereyağ sürerim..Kimsede hazır yufkadan olduğun anlamaz.Kesin annen açtı derler..))Ellerine sağlık canım..


Sevgilerle..

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslıcım peynir ve havuç, tadını çok merak ettim. Ellerine sağlık. Resimlerinde çok şahane görünüyor.
Sevgiler

Özlem dedi ki...

Mmmmh, nefis görünüyor, değişik lezzetlere bayılırım,
ellerine sağlık canım,
sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Aslıcım harika bir börek olmuş,çokda değişik bir lezzeti vardır eminim..
Ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Adaşım, çıtır çıtır nefis bir börek olmuş, ellerine sağlık.
Börekte havucu hiç denemedim, güzel fikir, mutlaka denemek lazım.
Sevgiler:).
aslı