21 Kasım 2009 Cumartesi

Mercimekli Salata

Geçtiğimiz haftasonu doğumgünüm vesilesiyle bizi yemeğe davet eden Çiğdem'in masasındaki nefis lezzetlerden biri de mercimekli salataydı. Öyle değişik ve güzel bir salataydı ki tarifini alıp o hafta ben de evde yaptım. Mutlaka deneyin, beğeneceğinizden eminim..

Malzemeler:
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
7-8 yaprak ıspanak (çiğ kullanılacak)
1 ufak boy nar
7-8 adet kuru kayısı
lor peyniri
üzüm sirkesi
zeytinyağı
tuz
karabiber

Mercimekleri hafif diri kalacak şekilde haşlayıp suyunu süzün ve servis kasesine alıp soğumaya bırakın. Ispanakları çok iyi yıkayıp elinizle gelişigüzel koparın ve soğumuş mercimeklerin üzerine alın. Sirke, yağ, tuz ve karabiberi karıştırıp mercimek ve ıspanağın üzerine gezdirin. Narları ayıklayıp salataya ilave edin. Kuru kayısıları da minik minik doğrayın ve lor peyniri ile salataya ekleyin.

Afiyet olsun!

10 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

AFİYET OLSUN ASLICIM.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

yeni yaşın kutlu olsun Aslıcım, salata da oldukça güzel görünüyor ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım arkadaşının ellerine sağlık çok sağlıklı bir salata...

pelince dedi ki...

Aslı'cığım doğum günün kutlu olsun.. Nice mutlu senelere..
Yeni yaşın sana sağlık,huzur,para ve mutluluk getirsin inşallah...

Mercimekli salata nefis olmuş,vitaminli hemde ...ellerine sağlık..

Sevgiler..

Limonlu Kek dedi ki...

Aslı'cığım, biri bana mercimek+nar+kayısı+ıspanak aynı salata içerisinde güzel oluyor deseydi asla yapmazdım, amaaa madem çok güzel oluyor dene diyen sensin denerim tabiki de:) Eminim güzel olacaktır, öpüldünüz....

Adsız dedi ki...

GEÇMİŞ DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN ASLICIM ...(İYİKİ DOĞDUN İYİKİ VARSIN) SALATA SÜPER OLMUŞ ARKADAŞININ ELLERİNE SAĞLIK ...SEVGİLERLEE İREMLEMEKANLAR.....

ipek dedi ki...

Aslıcım geçmiş doğum günün kutlu olsun. Mercimekli salata da çok güzel görünüyor. Ben narı hiç denememiştim salatalarda. Ama bir yerde deneme fırsatı buldum ve bayıldım. Doğal nar ekşisi gibi oluyor.

Betül KAVAL dedi ki...

gerçekten değişik bir salata olmuş evt. arkadaşının ellerine sağlık aslıcım.

sevgiler

pelince dedi ki...

Canım öğretmenler günün kutlu olsun...

Öpüyorum..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Alsi'cigim,
Cok begendim ben bu tarifi, deneyecegim...

Sevgilerimi gonderiyorum ve guzel bir hafta diliyorum...