24 Ocak 2010 Pazar

Nohut & Pilav

Not: Lütfen özellikle hava şartlarının çok ağır olduğu bu mevsimde sokaktaki hayvanlar için bahçenize ya da kapınızın önüne bir kap yemek koyun.. Unutmayın, onlar hayatta kalma mücadelesi veriyor..

Soğuk havalarda canım çorba ya da nohut pilav çeker.. Son günlerde İstanbul'da şiddetini iyice artıran kar beni ne pişirsem kararsızlığından kurtarmış oldu.

Malzemeler:
2 su bardağı nohut (bir gün önceden ıslatılacak)
1 çorba kaşığı domates salçası
1 orta boy soğan
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı su
1 - 1,5 su bardağı sıcak su

tuz

Nohutları ayıkladıktan sonra iyice yıkayın ve tuzlu suda 10-15 dk. bekletin. Bu suyu döküp yeniden üzerini geçecek kadar su ilave edip nohutları bu suda bir gece bekletin. Ertesi gün bu suyu da döküp (annem nohutların vitamini geçtiği için bu suyu dökmeyip nohutları pişirirken kullanıyor) nohutları sudan geçirin. Soğanları pembeleşinceye kadar yağda kavurup salçayı ekleyin, 2-3 dk. daha kavurun. Nohutları da tencereye alıp tuzu da ekleyin. Sıcak suyu da üzerine ilave edip düdüklü tencerede pişirin. (benim düdüklü tenceremde yaklaşık 8-9 dk. da pişiyor.)

Sade Pilav için malzemeler:
2 su bardağı pirinç
sıcak su (pirinçleri haşlamak için)

tuz
sıvıyağ
(arzuya göre tereyağ)
oda ısısında su

Pirinçleri ayıklayıp yıkadıktan sonra tuz ve üzerini geçecek kadar sıcak su ile 35-40 dk. haşlanmaya bırakın. Bu sürenin sonunda pirinçleri süzün ve tencereye sıvıyağı alıp pirinçleri ekleyin. Tuzu da ilave edip, hepsini harmanlayın ve kaşığın tersiyle pirinçleri düzleyin. Pirinçlerin üzerlerini geçecek kadar su ilave edin. Tencerenin kapağını kapatarak orta ateşte su kaynayana kadar pişirin. Su kaynayınca ocağın altını kısın ve pilav suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin. Pilavınız suyunu çekince ocağın altını kapatın ve tencere kapağının altına temiz bir bez (ya da kağıt havlu) örtüp pilavı demlenmeye bırakın. Yaklaşık 15-20 dk. sonra servis edebilirsiniz.







10 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

merhaba cok guzelgörünüyor.nohutlu pilav favori yemeğimdir.ellerinize saglık:) blogunuzu ızlemeye aldım bende beklerım sevgiler

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Şaşkınlıklardayım :) Bende bugün aynı yemeği yaptım. Ama bloğuma koyamadım. Etli nohut ve pilav. Rastlantı eseri bloglar arası gezerken sizin bloğa rastladım. Baktım aynı şeyleri yemişiz :) Sağlıcakla kalın. Selamlar.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo canım ben bayılırım ellerine sağlık ...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

KİM HAYIR DİYEBİLİR Kİ ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Harika bir ikili. Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

Pelin dedi ki...

Çok yakışan bir ikili. Ben de çok severim. Aşağıdaki kedidili kup da çok güzel görünüyor. Bol fıstıklı şahane...
Bu arada Aslıcığım seni bir kez aradım ama sanırım duymadım. Sonra da fırsat olmadı bir daha aramaya. Tekrar arayacağım.
Sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım hiç hayır diyemem. Yanına da ayran.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım hiç hayır diyemem. Yanına da ayran.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Bu ikiliye bayılırım. Ellerine sağılık arkadaşım. Fotoğrafda çook güzel çıkmış. İyi haftalar.

Özlem dedi ki...

Nohut pilav, ayrılmaz ikili, bayılırım bu lezzete. Bu arada çok haklısın bu soğuk ahavada canlıları korumamız lazım...ben de camın önüne ekmek kırıntıları koydum...
sevgiler