19 Şubat 2010 Cuma

Humus tarifi arkadaşım Ayça'dan, çerkez tavuğu ise kuzenim Gurur'dan.. Her ikisi de davet menülerinde mutlaka yapılacaklar listeme girdiler.. Fotoğrafları da bu vesileyle yenileyeceğim..

Humus malzemeleri:
400 gr. haşlanmış nohut (kabuklarını çıkarmayın)
1 kahve fincanı tahin
1 kahve fincanı limon suyu
2-3 diş sarımsak
1 çay bardağı zeytinyağı
tuz

Bütün malzemeyi mama kıvamına gelinceye kadar rondodan geçirin. Servis tabağına alıp kurumasın diye üzerine çok az zeytinyağı gezdirin. Arzu ederseniz pul biberle süsleyin. Hepsi bu! Ben humusu bir gün önceden yapıp bu şekilde buzdolabında sakladım, servisten 1-2 saat önce de dolaptan çıkardım. Sonuçtan memnun kaldım, aceleniz varsa bir gün önceden de hazırlayabilirsiniz.

Çerkez Tavuğu
2 büyük tavuk but
2 parça göğüs
1 yemek kaşığı yoğurt
4-5 diş sarımsak
1 avuç ceviz
2 dilim beyaz tost ekmeği içi
tuz

Tavukları haşlayın, soğuduktan sonra ince ince didikleyin. Rondodan geçirin. Rondodan geçirdiğiniz tavukları derin bir kaseye alıp içine yoğurdu, tavuğun haşlama suyunda ıslattığınız tost ekmeği içlerini, cevizi, sarımsağı ve tuzu ilave edip tahta kaşığın tersiyle macun kıvamına gelene kadar eze eze karıştırın. Karıştırma esnasında tavuğun haşlama suyundan içine biraz ekledim, kıvamın daha yumuşak olmasını sağladı. Çerkez tavuğunu servisten bir gün önce hazırlayacaksanız, tavuğun haşlama suyundan saklayın ki dolaptan çıkardığınız çerkez tavuğunu yumuşatmak için içine haşlama suyundan ekleyip tahta kaşıkla karıştırısınız.

Not: Hazır tavuk suyunuz varken tavuk suyuna çorba ya da pilav yapmayı unutmayın. Tavuk suyunu ufak kaplara koyup dondurucuda da saklayabilir, çorbalarınızın içine atabilirsiniz.

Afiyet olsun!

11 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Aslı'cığım, çerkez tavuğu çok önceden yaptığım ve sevdiğim bir lezzet, ama humusu nedense hiç denememişim. Sanki yapılması çok teferruatlı bir meze gibi geliyordu, tarifini ve yapılışını görünce aa ne de basitmiş dedim. Bak şimdi aklıma takıldı iyi mi? :)Çok çok öpüyorum seni canım.....

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Herkesin ellerine sağlık.En güzelide bu masaların etrafındaki güzel insanlarla sohbetlerdir. Elinize emeğinize sağlık.Sevgiler.Mine

ceydabural dedi ki...

çerkez tavuğu harika görünüyor :)
bu arada aşağıdaki masa çok güzel :))

kalpkurabiye dedi ki...

dostların ellerinden katkılarla sofralar herzaman daha bir güzel oluyor yapanların ve tadanların yüreklerine sağlıkk

durutarifler dedi ki...

ikisini de çok severim. Ellerine sağlık.

İyi hafta sonları

pelince dedi ki...

Aslıcım ellerine sağlık,nefis mezeler..
Güzel bir hafta sonu diliyorum..

TuruncuTatlar dedi ki...

bayılırım humusa canım ellerine sağlık..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

baylıyorum bu tür mezelere:) nefisss görünüyorlar.herkesin eline sağlık:)))seninle yumurta kıracağım için çoook mutluyum:))))
alalhtan deneyimliyim yumurta kırma konusunda:))))havuca benzemeyecek inşallah:)
öpüyorum aslıcığım güzel yanaklarından

Atike Momini Ziya dedi ki...

ellerine sağlık,
nohutun kabukları çıkarılmıyor muşya buna ne kadar sevindim bilemezsin. ben de en çok kabuklarıyla uğraşmamak için çekinirdim sevgili limonlu kek gibi. bi de ben çerkez tavuğunu ekmeksiz yapardım. senin tarifin de denemeye değer..
sevgiler...

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Çerkez tavuğunu hiç denemedim. Ama çok yedim. Gerçekten şaraplada iyi gider :)

BERRİN İLTER dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor,sunumarınız çok hoş,sevgiler BERRİN...