5 Eylül 2010 Pazar

Kabaklı Tart

Hem bu ramazanın ilk daveti hem de dün akşamki iftar için ara sıcak olarak kabaklı tartı tercih ettim. Kabak ve dereotu mücver tadını andırıyor, ama fırında piştiğinden ve içinde hiç un olmadığından mücverden çok daha hafif. Ben üzerine süzme yoğurt ile servis ettim, yoğurt yerine harcın içine peynir de tercih edebilirsiniz.

Malzemeler:
4 orta boy kabak
1 paket Eti Form kızarmış ekmek dilimleri
200 gr. lor peyniri
1/2 demet dereotu
1/2 demet maydanoz
4 sap taze soğan
2 yumurta
tuz
karabiber

1. Kabakları rendeleyip sularının süzülmesi için süzgeçe alın.
2. Dereotu, maydanoz ve taze soğanı incecik doğrayın.
3. Peyniri ezin.
4. Yumurtaları derin bir kasede çırpın.
5. Yumurtaları çırptığınız kaseye kabakları, dereotu, maydanoz, taze soğan ve peyniri ekleyin.
6. Tuz ve karabiber serpin.
7. Kızarmış ekmekleri rondoda çekip harca ekleyin.
8. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde ya da hafif yağladığınız fırın kabında 200' de 25-30 dk. fırınlayın.

Afiyet olsun!

Not: Tartı dilimleyip her bir dilimin üzerine pasta kreması sıkacağı ile süzme yoğurt ekledim. Bu güzel fikri Pelin'in kabaklı börek tarifinde okumuştum..

4 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecenizi tebrik eder Allah'tan hayırlara vesile olmasını niyaz ederim.

Saygılarımla. Fuat Gencal

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık..Kadir gecen mübarek , duaların kabul oldun..Sevgiler bıraktım..

!la row güncel dedi ki...

öncelikle kadir gecenizi kutluyorum...gercekten iştah kabrtıcı şeyler hepsi..elnize yüreğinize sağlık=)

Betül KAVAL dedi ki...

aslıcım nefis gözüküyo bu ellerine sağlık canım.

sevgiler öpüyorum